reklama

Volá sa Aďa a pečie zdravé maškrty psíkom.

Milujeme psov, chceme pre nich to najlepšie. Ale skutočne? Túto otázku som si dala až vtedy, keď som stretla Aďu a jej lásku ku psom. To, čomu sa venuje je špecifické a dych berúce.. .

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Zdravý životný štýl dnes frčí. Všetci chceme žiť dlho a všetci chceme byť zdraví. Preto častokrát siahneme po bio produktoch, alebo si doma niečo sami vypestujeme a snažíme sa tým vyhnúť chémii, ktorá je dnes takmer v každom našom jedle. Nebolo by na tom nič zvláštne, veď to robia tisícky ľudi a ja nie som výnimka, keby som popri tejto honbe za zdravím nezistila, že takéto zdravé jedlo môžem dopriať aj svojim štvornohým miláčikom- psom, na ktorých mi veľmi záleží. Vždy som si myslela, že to najlepšie, čo môžem psovi dať je to, čo mi ponúkajú v reklamách a supermarketoch- granule, rôzne zmesi mäsa a jedla pre psov. Ale potom som stretla Aďu a jej lásku ku psom, ktorá z nej doslova žiarila. To, čo robí a s akou oddanosťou a zanietenosťou sa tomu venuje mi dočista vyrazilo dych... .

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Naozajstná zdravá maškrta pre psov? Skutočne? A to existuje? A nie je to len tak akože?.. to boli moje prvotné dojmy, keď som sa dozvedela, že takéto niečo skutočne existuje a nie je to len tak akože... netvári sa to zdravo, ale je to skutočne zdravé. „A nie je to drahé?“ preblesklo mi následne hlavou. „Prečo by niekto kupoval niečo také svojim psom?“ Prečo? Pretože ak máte psa a záleží Vám na tom, aby bol zdravý, určite by ste nad tým mali aspoň trochu popremýšľať. Mnohí z nás, ktorí vlastníme psov sme pohodlní. Milujeme svojich psov, ale často zabúdame na to, čo im dávame do misiek a často aj mimo nich. Mnohokrát sa nad tým ani nezamyslíme, ale mali by sme. Pes si samozrejme zoberie určité živiny aj z toho, čo mu narýchlo kúpime v supermarkete, ale oveľa viac živín prijíma vtedy, keď sa o jeho stravu staráme. Keď mu nedáme niečo pod zub len tak prvoplánovo, ale za účelom jeho zdravia a spokojnosti. Tejto činnosti prípravy jeho stravy by sme mali venovať trocha svojho času, lenže často ten čas nemáme, preto radšej kupujeme hotové maškrty, ktoré nie sú až tak zdravé, ako sa nám na prvý pohľad zdá. Ak nášmu psovi dávame napríklad stále len granule, oslabuje až vytráca sa tzv. "ihličkový reflex", ktorý je odjakživa obranným reflexom žalúdka a čriev chrániaci ich stenu pred ostrými predmetmi, ktoré sa dostanú do tráviaceho traktu. Samozrejme, tým pádom môže nastať problém s prijímaním a následným natrávením surových kostí. Avšak podávanie veľkých kĺbových stehenných kostí aj s mäsom, ak tomu venujeme čas, je to najlepšie, čo môžem za pár centov ponúknuť hafanovi ako pomôcku a prevenciu pred zubným kameňom. Pretože aj psom sa čistia zuby, tak ako ľuďom a je to nie najlacnejšia záležitosť. Prirodzenou formou podávania stravy psom, podobne, ako je to aj u ľudí sa dajú eliminovať takéto a aj mnohé iné problémy vzniknuté nesprávnym postojom k tejto problematike. Základ je strava a náš postoj k tejto veci, ktoré nás častokrát môžu zachrániť pred častou návštevou veterinára.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Psy sú v prvom rade láskyplné stvorenia. Na to nesmieme zabúdať. Aj oni potrebujú pozornosť, lásku a v neposlednom rade aj zdraviu prospešné potraviny, ktoré im dokážeme dopriať našou starostlivosťou. Psíkovia však aj veľmi radi maškrtia. podobne ako my, ľudia. A ako im dopriať maškrtu, ktorá neobsahuje dlhočízny zoznam kadejakých prídavných látok a pritom im tým nespôsobiť ťažkosti? Túto problematiku som vyriešila až vtedy, keď som spoznala Aďu. Aďa pečie zdravé maškrty psíkom. Dovtedy to bol pre mňa úplne cudzí pojem a tak som nazrela aj na jej web stránku havozdravo.sk a navštívila som ju dokonca aj u nej doma. V jej domove s ňou a jej rodinou žijú dve prekrásne (v našom kraji celkom známe) vipetky a jeden nádherný (menej známy) kanársky podenco Runny, ktorého si Aďa adoptovala až zo Španielska a dala mu nádej na krásny, láskyplný a plnohodnotný život. Bol to vlastne prvý adoptovaný podenco na Slovensku a tomu skladám hold. Aj preto je to naviazanie a prepojenie medzi ňou a jej miláčikmi také úžasné. Až potom, ako som ju navštívila a uvidela to čaro súžitia psov a ľudí som si zrazu všetko uvedomila. Že psy sú neobyčajne čarovní. Lásku, ktorú im človek dáva mu vracajú sto násobne nazad a nič od toho neočakávajú.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A Aďa je naozaj úžasná. Pečie pre psíkov. Nie len tak. Ona sa tomu naozaj venuje a vníma túto prácu ako posolstvo.

„Ja nie som vyštudovaným veterinárnym odborníkom, no zdravý sedliacky rozum ma naviedol za tých pár rokov hádam aj na správnu cestu. Čím viac študujem články o stravovaní a prirodzenej výžive psov, pomaly začínam chápať, že je to tak ako hovorí staré dobré porekadlo: "v jednoduchosti je krása! A tá krása je všade navôkol nás- v prírode.“ tvrdí s plameňmi v očiach.

„Veľa krát som v šoku z toho, čo dávajú ľudia jesť svojim chlpáčom. Často mám pocit, že sú presvedčení, že to čo chutí alebo sa páči im, by malo chutiť a páčiť sa aj ich psíkom a absolútne neberú do úvahy prirodzenosť a naturálnosť psieho stravovania, ktoré je od počiatku vekov nastavené na konzumáciu potravy a to zloženej nie výhradne len z mäsa. A výsledok? Náhle zažívacie a kožné problémy, zubný kameň, nepekná srsť, praskliny na labkách, zmeny v chovaní, ale samozrejme je toho o mnoho viac... Tak ako v bežnom živote nahrádzame čas venovaný napríklad vareniu rýchlym nákupom polotovarov, presne tak isto narábame aj s kŕmením psov. Nie je jednoduchšie kúpiť granule? Nie je jednoduchšie kúpiť piškóty a čo na tom, že sú s cukrom? Nie je jednoduchšie kúpiť za pár centov maškrty vyrobené zo samých chemických látok, ktoré sa o mäso ani zďaleka neobtreli? Nie je jednoduchšie....?“ pokračuje. To bol dôvod, prečo sa začala venovať pre nás na prvý pohľad čudnému pečeniu psích sušienok. Nie len, že sú tieto produkty pre vášho psa skutočne zdravé, ale sú aj rýchlo a cenovo dostupné, čo je naozaj veľkým plusom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aďa tomu obetuje veľa zo svojho voľného času a lásku, ktorú do tejto práce dáva oceňujú nie len jej úžasní psíkovia a ale tiež psíkovia iných majiteľov, ktorí sa rozhodli obetovať pár eur pre ich zdravie.

"Sú bezlepkové, bez konzervantov, farbív a iných pridávaných blbostí, je v nich všetko, o čom som presvedčená, že je prínosom pre zdravie aj alergických chlpáčov. Dokonca aj moje decká si z nich občas zobnú. Takto doma si vždy vyskúšam nové recepty a dám ochutnať hlavným štvornohým kontrolórom. Mám veľkú radosť a som spokojná, keď viem, že moje maškrty miláčikom nespôsobujú žiadne problémy. Pečiem repové, sardinkové, syrové, karobové i pečeňové a ďalšie príchute musím ešte doladiť. Každá sušienky má vlastnú receptúru a iné zloženie. Rozbieham sa touto cestou a zatiaľ oslovení veterinári ma podporujú a dávajú mi za pravdu. Aj takto by som chcela vylepšiť ten psí svet, veď ich láska a nekonečná oddanosť nám predsa za to stoja“ vraví s úsmevom na perách. Jej posolstvo je nádherné. Stotožňujem sa s jej postojmi a názormi, ktoré korešpondujú s jej vášňou a láskou k psom a s tým, čomu sa naplno venuje.

Nezabúdajme- zadovážiť si psa je to najjednoduchšie na celom príbehu pod kolónkou "mať psa" Príbeh, ktorý bude trvať bez prestávky nasledovných 10, či 15 rokov však ukáže, ako veľmi nám na tom psovi aj záležalo. On nedokáže rozprávať a nakupovať, my však áno. A keďže to robíme za neho, zvážme, čo je pre neho skutočne to najlepšie. Skúsme jeho svet spestriť nielen našou láskou a pozornosťou, ale aj zdravými maškrtami, ktoré náš hafan isto vďačne ocení. :D

Zuzana Magová

Zuzana Magová

Bloger 
  • Počet článkov:  20
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som kto som. Moja jedinečnosť však spočíva v nachádzaní seba samej v každom možnom časovom priesmyku. Snažím sa byť hlavne ľudská. K svojmu životu teda potrebujem veľmi málo, aby bol plnohodnotný- úsmev, lásku, človečinu a dobrú knihu. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu