reklama

Deň matiek- len tak dodatočne

Je vôbec Deň matiek dôležitý? Prečo by mal byť pre nás tento deň pamätný a prečo by sme si naň mali každý rok spomenúť a zastaviť sa minimálne  v kvetinárstve?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Už v školách nás učia, že mama je pre nás dôležitá. Je dôležitá pre náš príchod na svet, pre naše chápanie sveta, pre náš rast a vývin. Je dôležitá svojím bytím, jednoduchou existenciou. Nie len preto, že nám perie, varí, vystrája nás do škôl, robí nám desiate, že doma všetko upratuje a ešte stíha chodiť do práce. Mama sa stane matkou vtedy, keď privedie na svet malého človiečika. Od toho momentu ňou zostáva doživotne. Už vtedy nadobúda pocit, že svoju ratolesť potrebuje brániť v každom okamihu. Bojí sa, aby sa mu niečo nestalo. Nevravím, že otcovia takúto vlastnosť nemajú. Ale tým, že matka dieťa porodí, vznikne medzi ňou a dieťaťom magické puto. A to jej nikdy nikto nevezme. Okrem toho sú poväčšine matky tie, ktoré sú viac citlivejšie ako otcovia. Vedia byť veľmi empatické a vedia pohladiť a upokojiť situáciu. Samozrejme, nie vždy je tomu tak. Niektoré deti sa stávajú veľmi skoro sirotami. A nik mi nevyvráti tvrdenie, že v každej rodine je potrebná matka tak, ako aj otec.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V mojom živote hrala mama vždy obrovskú úlohu. Bola vždy na mieste, kde som potrebovala jej pomoc. Keď som plakala, pohladila ma po líci a keď som sa smiala, smiala sa so mnou. Keď som bola na dne, vždy stála pri mne s roztvorenou náručou. Vedela byť rázna a len tak hocičo som si pri nej nedovolila, mala v mojich očiach rešpekt, no zároveň z nej išla hrejivá láska. Mám to šťastie, že mám jednu z najjednoduchších, no vo vnútri jednu z najobetavejších a najkrajších mám na svete. Viem to preto, že ona je viac ako mama. Je môj blízky človek, spriaznená duša, kamarátka. Dokážeme prekecať hodiny. Zároveň si ju však ohromne cením za tú jej celoživotnú obetavosť a lásku, ktorou nikdy nešetrila. Tam, kde bol otec rázny, ona bola nežná. Občas bola rázna aj ona, ale mala na to tisíc dôvodov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takú mamu akú mám ja nemá hocikto. Treba si uvedomiť fakt, že v dnešnej dobe (a nebudem sa vyhovárať len na dnešnú dobu) je čoraz viac rozvrátených rodín, detí z detských domovov. Matky sa vzdávajú svojich detí po narodení z mnohých dôvodov. Tým sa stráca význam slova RODINA a pochopiteľne aj pravý význam slova MATKA. Mama je len jedna. Vieme to celý život, ale málokedy si to skutočne uvedomujeme. Málokedy si uvedomujeme, že bez nej by sa nám v našich životoch vodilo oveľa ťažšie. Ak máte mamu (je jedno či si s ňou vychádzate, alebo nie) určite na ňu nezabúdajte. Pripomenúť by Vám to mal Deň matiek. Mal by Vám pripomenúť, že ak na slovo MAMA v živote akosi pozabúdate, v tento deň by ste nemali. Nikdy neviete, čo sa v živote stane. Nikdy neviete, kde budete zajtra, o rok, či o dva. Povedzte mame, ako veľmi ju ľúbite. Život nás učí mnohým veciam. Jednou z tých vecí je aj poznanie, že netreba zahadzovať príležitosti hovoriť otvorene ľuďom, čo k nim cítime. A tým väčšmi mame, ktorá nám dala život. Čo krajšie nám mama dokáže dať? Už len za to je hodná našej úcty a nekonečnej lásky.

Zuzana Magová

Zuzana Magová

Bloger 
  • Počet článkov:  20
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som kto som. Moja jedinečnosť však spočíva v nachádzaní seba samej v každom možnom časovom priesmyku. Snažím sa byť hlavne ľudská. K svojmu životu teda potrebujem veľmi málo, aby bol plnohodnotný- úsmev, lásku, človečinu a dobrú knihu. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu