reklama

Farby v čierno bielom svete

Farby, farby farbičky. Obsah farieb- nekonečno odtieňov farieb dúhy. A nemám na mysli tie farby, s ktorými sa detí oháňajú, alebo s ktorými maľujeme na papier či plátno. Skôr tie, s ktorými si vyfarbjeme svoje životy v tmavých miestach a z ktorých si časom vytvárame farebné nálady a pocity.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Farby, farby farbičky. Obsah farieb- nekonečno odtieňov farieb dúhy. A nemám na mysli tie farby, s ktorými sa detí oháňajú, alebo s ktorými maľujeme na papier či plátno. Skôr tie, s ktorými si vyfarbjeme svoje životy v tmavých miestach a z ktorých si časom vytvárame farebné nálady a pocity. Farbami života totiž manipulujeme celý život. Často sa nám však stáva, že držíme dve nesprávne a potom sa divíme, prečo sa nám nedarí Ak by som to dokázala zadefinovať do reálneho sveta a diania okolo seba, uviedla by som príklad. Keď sa nám stane niečo zlé, napríklad stratíme milovanú osobu, rozídeme sa s dlhoročným partnerom, alebo prídeme nedopatrením o svoje financie, či o dom alebo auto, zaznačíme si ich čiernou farbou do svojho diára osudu, alebo na biely výkres vyťahov či životných ciest. A od týchto momentov odvíjame ďalší sled našich nových zážitkou. Ako sa pozeráme na svet, takým istým spôsobom vplývame na ľudí okolo nás. Na ďalších našich potencionálnych partnerov, na ďalších ľudí stojacich blízko nás v preplnenom autobuse. Ide o jednoduchú rovnicu. Ak sme negatívni, okolo nás rozsievame čiernu farbu ingustu a očierňujeme tak náš krásny svet. Ak myslíme na pozitívne veci, na slnko, lásku, mávneme rukou nad vecami, ktoré by nás nemali trápiť, sálame okolo seba nielen úsmev, ale tiež farby dúhy. Nevravím, že všetko je ľahké. Že stačí mávnuť a razom zmiznú všetky naše problémy za humná. Ale prečo sa donekonečna trápiť? Raz sa nám predsa musí obrátiť karta. Raz uveríme v lepšiu budúcnosť. Mne sa denne stáva, že sa ocitnem na zlom mieste. Komunikáciou s ľuďmi prichádzam o životnú energiu, ktorú mi berú a upadám do depresií, z ktorých sa len ťažko dostávam. Vidím svet čierno. Nič, len hlbokú veľlú jamu, do ktorej dĺžku svojich čiernych dní padám čoraz hlbšie. Raz som znova takto prepadla žiaľu. Vonku pršalo a ja som sa rozhodla byť doma. Ešte aj počasie hlásilo rezignáciu. Sedieť na zadku a byť s so svojou zlou náladou sa mi zdalo byť veľmi fér. Najhoršie je, keď pri sebe nemáte ľudí, ktorý by vas nejakým spôsobom odblokovali. Keď som niekam vybehla, vzala som si svoj čierny dáždnik. A potom som si raz prefarbila stenu na fialovú. Fialová farba zo mňa zmyla dážď negatívnej nálady. V obchodoch sa to len hemží modernými farebnými vecami, oblečením. In je krikľavá. Stále som nechápala, ako môžu ľudia nosiť farebné veci. Ako môžu nosiť krikľavú? Až kým som si jeden kúsok nekúpila. Oživila ma farba. Akoby som znova popadla dych. Doslova ma zahriala pri srdci. Ak si v daždi vytiahnete z tašky vytiahnete farebný až neónový dáždnik, ľudí to zarazí. Niektorí sa možno usmejú, iní sa zamračia. A vy sa zrazu budete cítitť super. Premočení, nadávajúci, frfľajúci ľudia sa zmenia na usmievavých. Mať v srdci pokoj je jednou z metód úspechu. Vraví sa, že úsmev je liekom ku všetkému. Je to tak. A farby nám vytvárajú podmienky k tomu, aby sme tento úsmev používali častejšie. Aj keď sme na konci vlastných síl, aj keď už nedokážeme vnímať svetlo a všetko, čo nás obklopuje má čiernu farbu vytiahnime vyrazme do sveta s farbami von.. Aj ja som kedysi dávno verila len v čiernu farbu. A potom som to konečne pochopila. Porozumela som, že život je resne taký, aký ho chceme mať. A tiež, že čierna slúži jedine k tomu, aby nás zoštíhlila. Ale vďaka farebnému vizuálu žijeme radostnejšie životy.

Zuzana Magová

Zuzana Magová

Bloger 
  • Počet článkov:  20
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som kto som. Moja jedinečnosť však spočíva v nachádzaní seba samej v každom možnom časovom priesmyku. Snažím sa byť hlavne ľudská. K svojmu životu teda potrebujem veľmi málo, aby bol plnohodnotný- úsmev, lásku, človečinu a dobrú knihu. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu